emelieafg.blogg.se

Reviewkommentar 2 till Marie Costers essä

Publicerad 2013-01-30 17:05:40 i Allmänt,

Reviewkommentar 2 till Marie Costers essä

Marie har skrivit en essä om Pinterest och Instagram, vad det är för något, hur man kan använda sig av det och hur man kan använda sig av det som en marknadsföringsplattform. Marie skriver i sin essä om hur man kan använda bilder i marknadsföring och essän är väldigt intressant och välskriven.

 Väldigt intressant att Marie tar upp olika sätt hur man kan använda sig av Pinterest och Instagram som en marknadsföringsplattform. Jag håller med Marie om att Instagram kan bidra till snabb marknadsföring genom bilder. Företag har här möjlighet att kommunicera med sina kunder då kunder kan ”gilla” och kommentera bilderna. Att använda sig av Instagram för att marknadsföra sitt företag och sina produkter tror jag är ett väldigt bra sätt, det är enkelt och fungerar snabbt. Man kan nå ut till många människor samtidigt och precis som Marie skriver så kan man ha en speciell hashtag för att kategorisera sina utskick. Detta gör det lättare för användaren att hitta inläggen genom sina egna sökningar.

 Kanske kunde Marie ha förklarat lite mer tydligt vad Pinterest är för någonting och vad det innebär att  man ”pinnar”. Det kan vara svårt att förstå om man inte använder sig av Pinterest eller vet vad det är.

 Det var väldigt intressanta punkter som Marie tog upp om varför företag ska vara aktiva på Pinterest. Man kan visa upp olika produkter och tjänster, använda Pinterest som portfolio och visa vad företaget tidigare har gjort och man kan skapa större exponering och medvetenhet kring varumärket. Det finns alltså många fördelar med att markndsföra företag via Pinterest.

 Annars en bra och väldigt intressant essä.

 Här är några länkar som kanske kan vara intressanta för din essä:

 http://internetworld.idg.se/2.1006/1.455713

 http://pinterest.com/iwonaaa/marknadsforing-sociala-medier-svenska/

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela