emelieafg.blogg.se

Kommentar till tjänst B

Publicerad 2013-01-30 00:35:45 i Allmänt,

Kommentar till tjänst B

 

Jag har kommenterat Caroline Jensens facebookinlägg om Twitter. Här är länkar till de sidor där Caroline Jensen skrivit tjänst B:

 1. http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=355216737906943&id=349794471782503

 2. http://www.facebook.com/media/set/? set=a.355228837905733.79946.349794471782503&type=1#!/media/set/?set=a.355228837905733.79946.349794471782503&type=1

 3. http://www.facebook.com/notes/ddb302-caroline-jensen/tj%C3%A4nst-b-twitter-facebooka-nr-3/355559214539362

 

 Kommentar:

 Jag tycker att Caroline Jensen beskriver enkelt och kortfattat i första inlägget om vad Twitter är och varför vi använder oss av det. Hon beskriver att Twitter är en slags mikroblogg och mikrobloggar kan man använda sig av om man inte har tid att skriva vanliga blogginlägg varje dag, men ändå vill känna dig relevant och visa att man existerar.

 Inlägg nummer två var väldigt intressant, det var uppbyggt av flera olika foton där man kan bläddra i ett fotoalbum. Bredvid varje bild har Caroline gjort en beskrivning till bilden som förklarar olika funktioner med Twitter. Att presentera informationen på detta sättet genom både bilder och text var väldigt intressant och gjorde texten mycket intressantare och roligare att läsa.

 Caroline tar även upp de olika tilläggen/applikationer man kan använda till Twitter såsom Bitly, longtweets, tweetdeck och twitpic vilket är väldigt intressant och bra att veta. Det finns väldigt många bra applikationer som förenklar användandet.

I inlägg numer tre skriver Caroline om marknadsföring på Twitter. Jag har själv skrivit en del om detta och jag håller verkligen med om det hon skriver. Caroline beskriver att istället för att endast tweeta om företagsinformationen eller länka till senaste reklamkampanjerna så borde man fokusera på produkten eller tjänstens funktioner. Caroline srkiver även att innan man twittrar borde man ställa sig frågan om det här verkligen är intressant för andra än dig själv och företagets anställda.

 Jag tror det är väldigt viktigt att man är mån om vad man skriver på Twitter om man nu har tänkt att marknadsföra sitt företag där. Det är viktigt att inte bara spotta ur sig massa information som inte är relevant och intressant. Då tappar människor intresset och vi blir redan bombarderade tillräckligt med reklam idag.

 Jag har läst en del intressanta blogginlägg av Staffan Tell, han menar att vi människor blivit vana med att bli spammade med reklam så vi reagerar nästan inte längre. Vi blir ointresserade av alla reklam som kastas fram mitt framför ögonen på oss så att vi inte längre reagerar. Därför måste man tänka smart när man ska marknadsföra sig via sociala medier.

 

Källor:

 Tell, Staffan. (2010). Marknadsföring på Facebook- tänk förtroende före sälj.[Elektronisk]. Tillgänglig:(http://wenderfalck.com/2010/02/marknadsforing-pa-facebook-tank-fortroende-fore-salj/) [2010-02-11].

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela